دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

نکاتی که در باره ایمپلنت دندان باید بدانید

کاشت ایمپلنت دندان جهت جانشینی ناحیه بی دندانی دهان مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت ثابت و محکم  در فک جای گذاری می شوند، اما این ایمپلنت دارای نکاتی نیز می باشد که ممکن است از آن بی خبر باشید.

طول عمر ایمپلنت دندانی می تواند تا پایان عمر انسان به درازا بکشد: 

 

اگر مراقبت از ایمپلنت دندان و رعایت بهداشت دهان و دندان به درستی انجام شود،ایمپلنت های دندان می توانند تا آخر عمر باقی بمانند.

ایمپلنت های دندان مانند دندان های طبیعی به مسواک و رعایت بهداشت و چک آپ منظم احتیاج دارند.

کاشت دندان از تحلیل استخوان جلوگیری می کند:

استخوان های طبیعی انسان در درون استخوان فک جای گرفته اند ، که در هنگام جویدن یا گاز گرفتن تحریک می شوند ، اما زمانی که دندان ها از بین می روند،در استخوان های فک دیگر تحریکات لازم انجام نمی شود، در نتیجه شروع به تحلیل رفتن می کنند ، و این موضوع می تواند بر روی میزان چین و چروک لب و اطراف دهان و همچنین ظاهر صورت تاثیر بگذارد.

با جایگزین کردن ایمپلنت دندان به جای ریشه از دست رفته می توان ظاهر صورت و شکل دهان را حفظ کرد.


ایمپلنت های دندان ، به دندان های مجاور آسیب نمیزنند و باعث صدمه به آن ها نمی شوند:

دندان های مجاور سالم تحت تاثیر ایمپلنت های دندانپزشکی قرار نمی گیرند، برای مثال برای جایگزینی دندان از دست رفته با استفاده از پل دندانی، باید دندان های اطراف تراشیده شوند تا بتوان پل دندان را جایگزین کرد، در نتیجه به دندان های اطراف صدمه وارد می شود، اما ایمپلنت درست در همان جایی قرار داده می شود که دندان از دست رفته است و بر روی دندان های اطراف تاثیر نمی گذارد.

ایمپلنت های دندانی از فلز زیست سازگار تیتانیوم ساخته شده اند:

یک ایمپلنت دندانی از سه قسمت تشکیل شده استف بخشی که از جنس فلز تیتانیوم می باشد ،و در استخوان فک جای گذاری می شود، اباتمنت ( اتصال دهنده) که برروی تیتانیوم قرار می گیرد و بخش بالایی که به عنوان روکش یا جایگزین دندان استفاده می شود.

بخشی که جایگزین ریشه می شود، یک پیچ تیتانیوم کوچک است ، تیتانیوم فلز سبک وزنی است که توسط بدن انسان پس زده نمی شود و زیست سازگار می باشد.

افراد بی ندان نیز می توانند ایمپلنت های دندانی داشته باشند:

در گذشته افرادی که دندان های خود را از دست می دادند باید از دندان مصنوعی استفاده می کردند که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات بعدی می شود، اما با روش جدید می توان با دو یا سه ایمپلنت و یا ۷ یا ۸ ایمپلنت، اوردنچر را جایگزین دندان مصنوعی کنند