دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

پرینتر سه بعدی و کاربرد آن در کاشت ایمپلنت

با ورود پرینتر سه بعدی به عرصه دندانپزشکی  با استفاده از پرینتر سه بعدی می توان نتیجه گرفته که پرینتر سه بعدی می تواند به تنهایی یک لابراتوار دندانپزشکی باشد.

چاپ سه بعدی دردندانپزشکی ،کاربردهای گونانی داردوبه یک بخش جدایی ناپذیراین حوزه تبدیل شده است ، چاپ سه بعدی با استفاده از پرینتر سه بعدی دارای پیشرفت هایی در زمینه ی ((CADو تکنولوژی تولید با استفاده از کامپیوتر (CAM)است که میتواند برای ساخت ایمپلنت، بریج،روکش،مورد استفاده قرار گیرد. امروزه چاپ سه بعدی جای خود را با روش های طراحی سه بعدی و کاربرد ان در دندانپزشکی، ارتودنسی ،جراحی فک باز کرده است. 

 

چاپ سه بعدی با یک اسکنر مخصوص اغاز می شود ،دهان بیمار با استفاده از تکنولوژی تماس یا بدون تماس اسکن می شود، تصویر دیجیتال بسیار دقیق از آن تهیه می شود، سپس در کامپیوتر ذخیره می شود ، اسکن با استفاده از یک نرم افزار تخصصی ، به طرح سه بعدی تبدیل می شود، نمایش ان نمایش دیجیتال یک دندان، تعدادی دندان، یا یک فک کامل می باشد.

این نوع از تصویر برداری تنها جایگزین سیستم CAD و CAM نیست بلکه جایگزین روش های سنتی نیز می شود

وقتی یک تصویر سه بعدی با استفاده از اسکن سه بعدی ایجاد شد، نرم افزار مخصوص آن را برای تبدیل به یک مدل فیزیکی آماده می کند، دو روش بری انجام این کار وجود دارد.

اولین روش استفاده از یک تکنیک به نام برش است که با استفاده از نرم افزار کامپیوتری قابل انجام است ، تصویر سه بعدی به لایه های نازک افقی تقسیم می شود، این لایه های ایجاد شده به چاپگر سه بعدی تبدیل می شود، سپس مدل فیزیکی را به صورت لایه چاپ می کندتا به این وسیله مدل سه بعدی ایجاد شود.

دومین روش تراش cnc است ، در این مورد تصویر دیجیتال کامل به دستگاه فرز کاری منتقل می شود، به جای چاپ لایه لایه ، دستگاه فرز کار را با یک قطعه جامدی آغاز میکند و تبدیل به مدل فیزیکی سه بعدی می شود،

ایمپلنت دندان با استفاده از پرینترسه بعدی:

مانند جراحی فک ، اسکن سه بعدی و همچنین پرینتر سه بعدی باعث آسانی جراحی برای جراح در هنگام ایمپلنت دندان می شود، اسکن سه بعدی دندان، لثه و فک این امکان را به دندانپزشک می دهد که دقت بالایی داشته باشد و بتواند نتیجه آناتومی دهانی بیماران خاص را به خوبی بررسی کند، مزایای بسیاری برای چاپ سه بعدی وجود دارد،

عمق و عرض استخوان را هنگام ایمپلنت به خوبی مشخص می کند

تعیین اندازه دقیق برای سایز و اندازه ایمپلنت

تعیین دقیق محل سینوس و اعصاب قبل از ایمپلنت دندان

چاپ سه بعدی مدل ذقیقی را ایجاد می کند که اندازه های دقیق محل ایمپلنت را به ما می دهد، برای مواردی مثل موقعیت، زاویه، و عمق ایمپلنت کاربرد دارد.

این تکنولوژی به دندانپزشک اجازه می دهد تا محل مناسب دریل جهت کاشت ایمپلنت دائمی را مشخص کند.