دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

امکان کاشت دندان در افراد مبتلا به سرطان دهان

با توجه به آمار به دست آمده از بنیاد سلامت دهان، بسیاری از افراد از وجود سرطان دهان آگاهی ندارند، با آگاهی از سرطان دهان و پس از درمان باید دید امکان کاشت دندان در آن وجود دارد یا خیر.

اطمینان از موفقیت درمان ایمپلنت در بیماران مبتلا به سرطان دهان، هنوز مشخص نشده است.

 

 

هدف از این مطالعه میزان موفقیت جراحی ایمپلنت در بیماران مبتلا به سرطان دهان بعد از برداشتن استخوان فک می باشد.

در مجموع ۱۰۳ایمپلنت دندان در دهان ۲۳ بیمار قرار داده شد، ما عوامل بالینی مانند ( جنسیت، سن، موقعیت فک، موقعیت ایمپلنت، افزایش استخوان ، رادیوتراپی و شیمی درمانی ، بازسازی فلپ، بازسازی استخوان را نیز مورد بررسی قرار دادیم و سپس احتمال شکست ایمپلنت را مورد بحث قرار دادیم.همچنین آزمون هایی درباره ی بیماری پری ایمپلنتایتیس و سیستم های پروتزی انجام شد.

نتیجه: در طول دوره ی پیشگیری میزان بقای دوساله ۹۱ درصد و میزان بقا ۵ ساله ، ۸۳٫۳ درصد بود. ما هیچ گونه عوارض جدی مانند عود مجدد توموربدخیم مشاهده نکردیم.

پروتزهای دندانی پس از جراحی سرطان اغلب ناموفق بوده اند زیرا منجر به نقص دهانی شده و پایداری پروتزهای دندانی را کاهش می دهد، اما در برخی موارد ثابت ماندن پروتزهای دندانی در داخل دهان با استفاده از ایمپلنت دندان نیز امکان پذیر است.

کاشت ایمپلنت در بیماران غیرسرطانی بسیار قابل پیش بینی می باشند و میزان موفقیت درمان های دندانپزشکی در بیماران غیرسرطانی پس از گذشت ۵ سال ۹۹٫۳ درصد گزارش شد.

پروتز در بیماران با نقص پیوستگی پس از برداشتن تومور همراه است که منجر به از دست دادن چندید دندان در دهان شده و بسیار چالش برانگیز می باشد.

ایمپلنت در این افراد معمولا فلپ های استخوانی و استخوان هایی که اشعه بر روی آن ها تابیده شده است منتقل می شوند.

اما فاکتورهای دیگر مانند پری ایمپلنتایتیس و سیستم های پروتزی ، برای اطمینان بیش تر باید در نظر گرفته شود . موارد زیادی گزارش شده است که بیماران غیر سرطانی که از ایمپلنت استفاده می کنند می توانند دارای بیماری پری ایمپلنتایتیس باشند. این نکته ضروری است که بیماران بتوانند بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنند تا از بروز پری ایمپلنت پیشگیری شود.

اما بیماران دارای سرطان دهان که فک خود را برداشته اند دارای مشکلاتی در بهداشت دهان و دندان به دلیل همین موضوع هستند.

در دهان افراد مختلف ایمپلنت های دندانی قرار داده شد و مشاهده شد که بیمارانی که دارای بیماری سرطان دهان بوده اند در مقایسه با بیماران غیر سرطانی دارای تفاوتی در شکست ایمپلنت نمی باشند ، اما این موضوع به مطالعه بیش تری احتیاج دارد