دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

داروهایی که برروی موفقیت ایمپلنت تاثیر می گذارند

کاشت ایمپلنت برروی شکل ظاهری صورت افراد تاثیر می گذارد، اما باید عوامل موثر بر موفقیت و عدم موفقیت ایمپلنت در نظر گرفته شود.

موفقیت پروسه های درمانی مثل ایمپلنت به این موضوع بستگی دارد که استخوان فک تحت چه شرایطی ایمپلنت را برای ایجاد اتصال موفق با استخوان زنده قبول می کند.

 

 

اگر شخصی متقاضی کاشت ایمپلنت باشد و آمادگی کافی را برای انجام آن داشته باشد دو نظری که با آن مواجه خواهد شد ، استفاده از قرص هایی که باعث کاهش فشار خون می شوند ( برای افراد با فشار خون بالا) همچنین توقف قرص هایی که برای جلوگیری از سوزش معده استفاده می شود افرادی که مشکل برگشت اسید معده به داخل مری را دارند)

طبق تحقیقات انجام شده توسط برخی دانشمندان ، برای افزایش موفقیت ایمپلنت دندان باید برخی داروها را قبل انجام آن مصرف کرده و همچنین مصرف برخی دیگر را متوقف کند.

رشد، التیام و مرگ سلول های استخوانی:

یکی از محققان بیان می کند از آن جا که برخی داروها بر متابولیسم استخوان تاثیر گذاشته و بر نحوه ی التیام سلول های استخوانی و همچنین مرگ آن ها موثر هستند، می تواند تاثیر مهمی بر موفقیت کاشت ایمپلنت داشته باشد.

یک تیک تحقیقاتی آزمایشی را برروی ۷۰۰ بیمار که متقاضی کاشت دندان بودند از لحاظ روند پیوند استخوان و ایمپلنت  جدید انجام دادند که این مطالعه در فاصله ی سال های ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۵ انجام گرفت، آن ها پس از بررسی مطالعات انجام شده، برروی موش های صحرایی نتایج آن را برروی بیماران انسانی تایید کردند.

مواد دارویی که به موفقیت ایمپلنت کاشته شده کمک می کند : (beta blockers)

نتیجه گیری مبتنی بر ۱۴۹۹ ایمپلنت دندان که در ۷۲۸ بیمار از ؤانویه ۲۰۰۷ آغاز شد که این مطالعه در کلینیک جراحی دهان و دندان در شهر نیوبرانزویک انجام شد، به این ترتیب بود

۳۲۷ ایمپلنت برای ۱۴۲ بیمار که از داروهای beta blockers برای پرفشاری خون استفاده می کردند و همچنین ۱۱۷۲ ایمپلنت در ۵۸۶ بیمار که داروهای ضد پرفشاری خون استفاده نمی کردند.

نرخ شکست دربیمارانی که از این داروها استفاده می کردند ۶ درصد بود و همچنین نرخ شکست ایمپلنت در بیمارانی که از این داروها استفاده نمی کردند ۴٫۱درصد بود.

بیش از ۶۴۰ میلیون بیمار در دنیا از این دارو استفاده می کنند.

این آزمایش انجام شد زیرا گزارش شده بود که داروهای beta blockers توانایی بازسازی استخوان رادارند.

به همین خاطر انتظار می رفت تفاوت چشم گیری در نتیجه ی شکست و عدم شکست ایمپلنت مشاهده شود.

داروهایی که مانع بهبود ایمپلنت کاشته شده می شوند: ( داروهای ضد سوزش معده)

نتیجه گیری بر اساس ۱۷۷۳ ایمپلنت که برای ۷۹۹ بیمار در ژانویه ۲۰۰۷ تا سپتامبر ۲۰۱۵ در درمانگاه جراحی دهان و دندان انجام شد حاکی از آن است که :

۱۳۳ ایمپلنت در ۵۸نفر که داروی ضد اسید معده استفاده می کردند و همچنین ۱۶۴۱ایمپلنت در ۷۴۱ نفر که داروهای ضد اسید معده دریافت نمی کردند .

میزان شکست برای افرادی که از این دارو استفاده می کردند ۸٫۶ و همچنین میزان شکست برای افرادی که از آن استفاده نمی کردند ۳٫۲ بود.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که داروهای ضد اسید معده جذب کلسیم در استخوان را کاهش می دهد و باعث افزایش شکستگی استخوان می شود.