دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

پیوند استخوان قبل از ایمپلنت و استفاده ازبلوک استخوانی

کاشت ایمپلنت در بعضی مواردد احتیاج به پیوند استخوان دارد اگر استخوان از شرایط فکی مناسب برخوردار باشد بقای ایمپلنت افزایش باشد

پیوند استخوان قبل از انجام کاشت ایمپلنت به چند روش انجام می شود ؟

پیوند استخوان ساندویچ چیست و چه مزایایی دارد؟

ما در این مقاله علمی به این سوالات پاسخ خواهیم داد



یکی از روش های جبران دندان از دست رفته کاشت دندان  می باشد، ایمپلنت پیچ استوانه ای شکل است که در استخوان فک قرارمی گیرد و با استخوان جوش می خورد.

برای اینکه ایمپلنت عملکرد بسیار عالی داشته باشد باید از نظر بیولوژیکی در موقعیت مناسبی قرار بگیرد. اما در صورت از دست رفتن دندان، استخوان تغییر شکل پیدا کرده و تحلیل می رود، در نتیجه نیاز به پیوند استخوان دارد.برای انجام پیوند استخوان چندین تکنیک وجود دارد.

در سال ۱۹۹۸ ،dahlin به عنوان اولین نفر از پیوند بافت استفاده کرد، و توانست پیوند استخوان را با موفقیت انجام دهد.

GBR یا guided bone regeneration جز موارد بازسازی استخوان است که شامل روش های مختلفی می شود، پیوند استخوان از خود فرد ( اتوگرفت)، پیوند استخوان از شخص دیگر ( آلوگرفت)، پیوند استخوان مصنوعی ( زنوگرفت).

روش پیوند استخوان ساندویچ مدل خاصی از پیوند استخوان است که همزمان با کاشت ایمپلنت انجام می شود. در این تکنیک از استخوان افراد دیگری برای شبیه سازی ساختار استخوان خود فرد استفاده می شود. یک لایه از استخوان خود فرد در صورت امکان بر روی سطح ایمپلنت قرار داده می شود سپس لایه دیگری از استخوان فرد دیگر بر روی آن قرار می گیرد.، این کار باعث تکثیر استخوان اسفنجی در استخوان خود فرد می شود.

لایه بیرونی دارای پوسته ای از استخوان فرد دیگری است که پوسته استخوانی را در استخوان خود فرد شبیه سازی می کند.

همچنین از یک غشا مانع استفاده می شود که استخوان فرد دیگر را نگه می دارد و جلوی سلول هایی که باعث کاهش پیوند می شوند را می گیرد.

با ترکیب این مواد بهترین پیوند استخوان را خواهیم داشت . این روش زمان درمان را کاهش می دهد و جراحی دو مرحله ای را حذف می کند ، هزینه را کاهش می دهد و نتایج مثبتی را در پی دارد.