دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

کاربرد اسکن CBCT در براورد هزینه کاشت دندان

بسیاری از متقاضیان ایمپلنت دندان دغدغه هایی مبنی بر عوامل تاثیر گزار بر قیمت ایمپلنت را به دنبال دارند

رفع تحلیل استخوان ،تورم سینوس ،برند خود ایمپلنت ،تعداد پایه ایمپلنت و روکش آن تاثیر مستقیم  در قیمت نهایی ایمپلنت دارد 

ما در این مقاله علمی در مورد هزینه ها صحبت خواهیم کرد

دراین مقاله توضیح داده می شود که میانگین هزینه ایمپلنت چقدر است و چگونه برآورد می شود؟ بحث اول مربوط به شرایط بیمار می باشد، همان ابتدا که بیمار وارد مطب دندانپزشکی می شود باید توسط دندانپزشک معاینه شود تا مشخص شود که بیمارنیاز به کاشت ایمپلنت دارد یا خیر؟ اگر فرض کنیم انجام جراحی کاشت دندان برای بیمار ضروری است باید دید دندان آسیب دیده یا اینکه کاملا از دست رفته است.

در شرایطی که دندان فقط آسیب دیده باشد نیاز به کشیدن دارد.

وقتی دندان کاملا از دست رفته باشد احتمال تحلیل وجود دارد پس باید تصویر CBCT از دهان بیمار تهیه شود.

پس CBCT در واقع پیش نیاز شروع درمان و راهنمای پزشک در طول درمان خواهد بود.

سی بی سی تی دندان چیست؟

سی بی سی تی دندان نوع خاصی از اشعه ایکس است که میزان تشعشع آن بیش از CBCT معمولی دندان است، این نوع از سی تی اسکن تصاویر سه بعدی از ساختار دندانی بافت نرم، مسیر عصبی و استخوان، حفره های سینوس و تحلیل استخوان را نشان می دهد.تحلیل استخوان کاهش حجم استخوانی موجود در فک است، معمولا دو عامل باعث تحلیل استخوان ها می شوند: از دست دادن دندان و التهابات و بیماری های لثه ای.

منظور از التهابات لثه ای وجود باکتری ها در این ناحیه است. این باکتری ها به مرور بافت های نرم و استخوان فک را از بین می برند. اما اصلی ترین عامل تحلیل استخوان ، خالی ماندن جای دندان از دست رفته است. شدت تحلیل با تعداد دندان های از دست رفته رابطه مستقیم دارد. چرا که استخوان زمانی حفظ می شود که تحت فشار ناشی از جویدن باشد. دندان مصنوعی و بریج نمی توانند جلوی تحلیل استخوان را بگیرند چرا که نیرویی که دندان مصنوعی هنگام جویدن به استخوان وارد می کند ۱۰ درصد نیرویی است که دندان طبیعی وارد می کند. پس یکی از هزینه های کاشت ایمپلنت ممکن است به انجام پیوند استخوان اختصاص پیدا کند.


سینوس لیفت چیست؟

زمانی که دندان های عقبی فک بالااز دست می روند، استخوان در آن ناحیه شروع به تحلیل رفتن می کند، و تورم سینوس در آن ناحیه افزایش می یابد، در نتیجه میزان استخوان برای کاشت ایمپلنت کافی نیست و و امکان جراحی وجود ندارد.

با انجام جراحی سطح پایین سینوس بالا برده می شود، و در ناحیه خالی، پیوند استخوان انجام می شود. در جراحی ایمپلنت احتمال تحلیل استخوان و بزرگ شدن حفره های سینوس وجود دارد که این دو جراحی هزینه های ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می دهند.

پس از اینکه توسط CBCT تکلیف سینوس ها و استخوان فک مشخص شد، به سراغ برند ایمپلنت  دندان می رویم.

برندهای مختلفی از ایمپلنت شناخته و معرفی شده که بنابر تشخیص پزشک و شرایط خاص هربیمار از این نوع از برندها استفاده می شود، به کارگیری این برندها ممکن است بنابردرخواست بیمار باشد اما گاهی شرایط بیمار نیز عامل تعیین کننده برای آن می باشد که این عامل می تواند هزینه کاشت ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهد.