دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

شکست ایمپلنت دندان و ارتباط آن با ویتامین D

بسیاری از افراد وجود دارند که نیاز به جراحی ایمپلنت دارند اما در کاشت ایمپلنت دچار مشکلاتی می شوند .در این مقاله ما قصد داریم به بررسی  یکی از این مشکلات بپردازیم.

بسیاری از افراد که دارای ناحیه بی دندانی هستند به سمت درمان با کاشت ایمپلنت روی می آورند. اما این درمان همیشه موفقیت آمیز نیست و مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کنند.

در حوزه ارتوپد خطر ایجاد عفونت مفصل با سطح پایین ویتامین D در ارتباط بوده است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کمبود ویتامین D در خرابی ایمپلنت دندانپزشکی بپردازیم.برای بررسی این موضوع یک بیمار با ظاهری سالم و دارای کمبود ویتامین D در بدن را مورد آزمایش قرار دادیم.

و بعد از آزمایشات انجام شده مشاهده شد که کاشت ایمپلنت بعد از رفع کمبود ویتامین D موفقیت آمیز بوده است.

بیماری که ایمپلنت روی آن انجام شد یک بیمار 48 ساله با فشار خون بالا بود به جز این مورد بیمار مشکل و بیماری دیگر نداشت.

 

ادامه مطلب ...

درمان دندانپزشکی از راه دور

  با گسترش علم دندانپزشکی و به روز شدن ابزار درمانی،روش های درمانی نیز پیشرفت کرده و در جهت سهولت بیماران در حوزه دندانپزشکی پیش می‌رود.

در سال های اخیر رشته دندانپزشکی با ظهور علم مدرن پزشکی دائما در حال تغییر هستند.دندانپزشکی از راه دور یک روش رو به رشد است،که جهت بهبود و پیشرفت مراقبت های دهانی به کار گرفته می‌شود.


پرونده های الکترونیک سلامت، فناوری های مخابراتی، تصویر برداری دیجیتال، و اینترنت برای حمایت از بهداشت دهان ودندان در سطح بین المللی، مراقبت ، آموزش و بهداشت دهان و دندان از این نوع اند.


دندانپزشکی از راه دور شاخه های بسیاری دارد، رادیولوژی از راه دور(teleradiology)، آسیب شناسی از راه دور( telepathology)، جراحی از راه دور(tele oral surgery) ، ارتودنسی از راه دور(teleorthodonties)، جز این موارد است.


استفاده از دندانپزشکی از راه دور رو به رشد است، اما اثر بخشی آن برای دستیابی به نتایج قابل مقایسه یا بهبود یافته بالینی در بسیاری از برنامه های دندانپزشکی از راه دور بررروی مدیریت از راه دور و مدیریت امکانات از راه دور،یادگیری و آموزش مداوم، مشاوره و خدمات ارجاعی  به جز مراقبت مستقیم بیمار تمرکز کرده اند.

 

ادامه مطلب ...

کاشت ایمپلنت به روش نوین

کاشت ایمپلنت به روش نوین، در علم جدید دندانپزشکی قابل انجام است. این روش کاشت ایمپلنت توسط متخصصین در حوزه دندانپزشکی  انجام می‌شود و دارای مزایایی نیز نسبت به روش های دیگر کاشت ایمپلنت می‌باشد.
یکی از روش های نوین دندانپزشکان در عرصه کاشت ایمپلنت، روش نویگیشن است .کاشت ایمپلنت، به روش نویگیشن روشی کاملا دیجیتالی است. مزایای این روش کاشت نسبت به روش های قبلی بسیار زیاد است
 
ادامه مطلب ...

کاشت دندان به روش سلول های بنیادی

کاشت دندان به روش سلول های بنیادی,  موضوعی است که مورد توجه دانشمندان در حوزه دندانپزشکی قرار گرفته و با استفاده از آن میتوان دندان های طبیعی را جایگزین  پروتز های کاشتنی کرد.

بعضی سلول ها در بدن این قابلیت را دارند که تقسیم شوند پس هنگامی که سلول ها و یا بافت های خاص در وضعیت نامتعارفی قرار دارند شروع به تقسیم شدن می‌کنند.

 

ادامه مطلب ...

پرینتر سه بعدی و کاربرد آن در دندانپزشکی

پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی
در آینده ی نزدیک که شما به دندانپزشک یا ارتودنتیست مراجعه کردید و دلیل مراجعه شما پوشش محافظ دندان(night guard) و brace و یا محافظ تاج دندان)  (crow در اینجا شانس به شما رو کرده است زیرا دیگر مجبور نیستید برای تهیه آنها برای تناسب با اندازه قالب دندانتان چند هفته صبر کنید . به جای آن دندانپزشک یک ابزار دیجیتال را در دهان شما قرا می‌دهد و دندان های شما را اسکن می‌کند و فایل دیجیتالی آن را به پرینتری در دفتر یا آزمایشگاه دندانسازی می‌فرستد. این مکان جایی است که این بخش اسکن شده از دهان شما به صورت سه بعدی مواد آن مورد تایید انجمن FDA می‌باشد،به طوری که کاملا اندازه دهان شما باشد پرینت خواهد شد.

آماده شدن یک گارد محافظ دندان( NIGHT GUARD) می‌تواند 45 دقیقه طول بکشد. به همین دلیل است که داغ ترین بازار در حوزه دندانپزشکی ،بازار پرینتر سه بعدی است ،که هر سال بیش از 4 میلیارد دلار در بخش پروتز ،ارتودنسی، و سایر بخش های دندانپزشکی درآمد ایجاد می‌کند. لابراتوارهای دندان ،ارتودنتیستها، و دندانپزشکان به سرعت در حال گسترده کردن تکنولوژی سه بعدی برای دستیابی به دندانپزشکی دیجیتال در آینده هستند.این تکنولوژی باعث می‌شود که دندانپزشکی ارزان تر، سفارشی، و مناسب برای بیماران باشد.

 

ادامه مطلب ...