دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

پر کردن دندان کودکان چگونه انجام می شود

اغلب گمان می کنند که دندان کودکان به دلیل شیری بودن زیاد اهمیت ندارد و  می توان مشکلات آن را نادیده گرفت اما بر خلاف این نظرات دندان های کودکان بسیار پر اهمیت است و باید به پر کردن و درمان آن اقدام کرد.

اگرچه دندان های اولیه (که به عنوان دندان شیری شناخته می شوند) موقت هستند. اما این موضوع که بدانیم این دندان ها برای روش احتمالی دندان های دائمی بچه ها بسیار پر اهمیت هستند. 

 

دندان شیری نقش حیاتی در کمک به کودکان چهت صحبت کردن و تغذیه بر عهده دارند و همچنین  فضایی را برای دندان های دائمی خود ذخیره می کنند به همین دلیل است که اگر فرزند شما دندان اولیه بد و نامناسبی داشته باشد ، انتخاب یک تاج استیل ممکن است بهترین راه حل برای درمان باشد.

بسیاری از والدین بر این باورند که دندان های دائمی در دهان به مدت طولانی ماندگار نیستند اما حقیقت این است که این دندان ها باید چند سال عملکرد خود را حفظ کنند..

اولین دندان در حدود شش ماهگی ظاهر می شود و در سنین 2 تا 3 سال تمام 20 دندان رشد خواهد کرد اگرچه کودکان چندین دندان خود را در سن شش سالگی از دست می دهند اما مولر های نوزاد تا سن 12 یا 13 سالگی از بین نمی روند ، بنابراین سالم نگه داشتن این دندان ها باعث می شود دندان های دائمی در موقعیت مناسب خود قرار گیرند.

این شانس را که بعدا به ارتودنسی پیشرفته نیاز داشته باشد کاهش می دهد.

.0.

پرکردن دندان های کوچک شیری

بدون در نظر گرفتن اندازه آن ها دندان های شیری کمی متفاوت تر از دندان های دائمی هستند که در آن لایه مینای دندان ها به اندازه دندان دائمی ضخیم نیست و بخش پالپ داخلی که شامل عروق خونی و اعصاب است بزرگتر است و بسیار به سطح نزدیک تر است بنابراین پوسیدگی دندان، از طریق مینای دندان پخش می شود و مغزدندان را سریع تر تحت تاثیر قرار میدهد. به همین دلیل در اولین نشانه یک گودال کوچک (پوسیدگی کم)، دندانپزشک با پر کردن و جلوگیری از درمان پیچیده تر سعی در ترمیم آن می کند 


روش استفاده از روکش استیل

در صورتی که یک دندان به طور گسترده فاسد شود و استفاده از مواد پر کننده دیگر موفقیت آمیز نباشد ، دندانپزشکان در این مواقع توصیه میکنند که دندان را با تاج فولادی ضد زنگ ترمیم کنند . پس از از بین بردن سطح فاسد شده ، دندانپزشک مناسب با اندازه دندان یک تاج پیش ساخته از جنس فولاد ضد زنگ را در نظر میگیرد .

مزیت روکش استیل ضد زنگ:

طول عمر بالا و ارزان

پوشش محافظ کامل دندان

حساسیت بسیار کم

احتمال بسیار کم  احتیاج به درمان مجدد

یک روش مناسب برای کودکانی که به بیهوشی نیاز دارند

پیشگیری از پوسیدگی:

اگر چه پوسیدگی دندان قابل پیشگیری است اما سازمان جهانی بهداشت هنوز بین 60 تا 90 درصد از کودکان دارای حفره های پوسیدگی دندان هستند، پس والدین می توانند اقدامات مربوط به پیشگیری را انجام دهند تا فرزندان هرگز نیاز به تاج فولادی ضد زنگ نداشته باشند 

راه حل های پیشگیری:

بعد از تغذیه نوزادان لثه های آنان را با براش مخصوص تمیز کنند،

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان هرگز اجازه ندهند اطفال شیشه خالی در دهان خود بگذارند و حتما آن را با مایعات پر کنند