دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

تاثیر سی بی سی تی در کاشت ایمپلنت

سی بی سی تی که مختصر کلمه ی cone beam computed tomography می باشد به آن توموگرافی سه بعدی نیز می گویند، در تصاویر سی بی سی تی ابتدا تصاویر به صورت کامل دریافت شده و پس از آن به صورت مقطعی نشان داده می شود، و برای نشان دادن جزئیات مثل استخوان فک بسیار اهمیت دارد.

 

 

داشتن ایمپلنت دندان امروزه برای اکثر افرادی که یک یا دو دندان خود را از دست داده اند، به یک امر عادی برای دندانپزشکان تبدیل شده است،و جایگزین بسیار مناسبی برای دندان مصنوعی ( دنچر) می باشد، زیرا سلامت دهان و دندان به خوبی توسط آن رعایت می شود . روش سی تی اسکن به دندانپزشکان این امکان را می دهد تا تا با استفاده از تصاویر بتوان موقعیت صحیح و دقیق کاشت ایمپلنت و محل درست قرار گیری آن در فک را تشخیص داد .

تصویر سی تی اسکن، اشتباه روش سنتی که محل قرار گیری ایمپلنت به صورت تقریبی مشخص می شد و و امکان اشتباه در آن وجود داشت را برطرف می کند، همچنین این امکان را برای دندانپزشک فراهم می کند تا با استفاده از موقعیت استخوان، شکل صحیحی از ایمپلنت را برای بیمار طراحی کند.

یکی از سریع ترین خواسته های رو به رشد و و روش های ایمپلنت دندان، استفاده از اسکن سی بی سی تی می باشد ، این تصویر برای افزایش دقت در زمینه ی تشخیص، برنامه ریزی برای درمان، اجرای جراحی و همچنین پیگیری پرونده ایمپلنت بسیار اهمیت دارد.

چه موضوعی وجود دارد که نشان می دهد ایمپلنت دندان با روش سنتی اشتباه است؟

در واقع قرار گیری ایمپلنت دندان بدون استفاده از سی بی سی تی قابل انجام است، اما مانند عکس گرفتن در تاریکی می باشد و احتمال شکست ایمپلنت در دراز مدت امکان پذیر می باشد ، اما سی بی سی تی خطاهای ناشی از قرارگیری ایمپلنت به صورت تقریبی را کاهش می دهد.

در برخی موارد مثل وجود استخوان ناکافی ، همچنین حفره سینوس ها ، قرار گیری ایمپلنت با روش های سنتی با خطراتی همراه است ، اما قرار دادن ایمپلنت با روش های جدید و با استفاده از سی بی سی تی دقیق تر و کوتاه تر انجام می شود.