دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

قبل کاشت ایمپلنت چه اقداماتی لازم است

ایمپلنت قطعه ایست که در فک قرار می گیرد، و جایگزین ریشه ی دندان از دست رفته می شود، باید به این نکته توجه کرد که چه اقداماتی قبل این جراحی لازم است.

برنامه ریزی جامع درمانی برای هر بیمار ضروری است ، اما زمانی که صحبت از درمان بی دندانی کل دهان و یا یک دندان با ایمپلنت به میان می آید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

 

سه مرحله مهم باید مورد توجه قرار بگیرد:

۱)ارزیابی کامل از تاریخچه ی درمانی بیمار،۲) تشخیص مناسب ۳) برنامه ریزی مناسب درمانی

طبق نتایج به دست آمده از مرکز بین المللی سلامت ، ۶۹٫۶ درصد از بزرگسالان با سن ۴۵ الی ۶۴ و ۹۰ درصد از بزرگسالان با سن ۶۵ به بالا ، حداقل یک دارو در طول یک ماه گذشته استفاده کرده بودند.

بنابراین یک دندانپزشک باید بداند که بیمار او چه داروهایی استفاده می کند و در چه شرایطی قرار دارد. دانش پایه درباره ی داروهای معمولی و داروهایی که قبل یا بعد از جراحی تجویز می شوند اهمیت دارد.

اطلاعاتی که از پیشینه ی درمانی و دارویی بیماران به دست می آید کافی نیست، دندانپزشک باید سوالاتی را بپرسد که اطلاعات ارزشمندی را به او می دهد که ممکن است بیمار فراموش کرده و یا اهمیت چندانی به آن ندهد.

مطالعات دیگر ارتباط مستقیمی با شرایطی که باعث شکست ایمپلنت می شود دارد.

ک دندانپزشک باید موانع ایمپلنت و جراحی که یک بیمار ممکن است داشته باشد آگاهی لازم را داشته باشد، برخی از این موارد ممکن است شامل فشارخون بالا کنترل نشده،آنفارکتوس میوکارد، سابقه سرطان کنترل نشده، سیروز کبدی، کشیدن شدید سیگار و دریافت اشعه باشد.

در صورتی که بیمار کاندید مناسبی برای کاشت دندان نباشد مشاوره پزشکی با بیمار باید قبل از جراحی ایمپلنت تکمیل شود.

تشخیص صحیح:

تشخیص درست از دانش و تجربه ی کافی نشات می گیرد، هرچه دندانپزشک دانش کافی و فعالیت بیشتری در شاخه ی تخصصی خود داشته باشد، باعث درک بیشتر و تخصص بی اندازه در حوزه ی تخصصی جراحی و همچنین ترمیمی می شود.

ابزاری که به تشخیص درست دندانپزشک کمک می کنند عبارتند از: رادیوگرافی، مدل های مطالعاتی، آزمون های کلینیکی، همچنین ارزیابی کیفیت استخوان ، مقدار استخوان و فضای کافی برای کاشت ایمپلنت بسیار اهمیت دارد.

برنامه ریزی در مان:

برنامه ریزی مناسب برای درمان بعد از کسب اطلاعات کافی از تاریخچه ی و اطلاعات ضروری مهم حاصل از تشخیص به دست می آید.

پس از اینکه بیمار از همه ی گزینه های درمانی و خطرات و مزایای کاشت ایمپلنت آگاه شد، یک برنامه ی درمانی مشخص باید به بیمار داده شود، در این برنامه انتظارات بیمار نیز در نظر گرفته می شود، انتظارات بیمار درباره ی کاشت دندان نیز ممکن است مراحل جراحی ایمپلنت را افزایش دهد. متخصصان جراحی عقیده دارند برنامه ریزی درست و طرح درمان صحیح می تواند موفقیت کاشت ایمپلنت را چندبرابر کند.