دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

قالب گیری روکش ایمپلنت دندان

در این نوشته به بررسی اهداف مختلف از دهان و دندان پرداخته به روش های قالب گیری اشاره می کنیم، در پایان از روکش های دندانی پرده برمی داریم.

با ما همراه باشید

 

 قالب گیری از دهان، فک و دندان ها با اهداف مختلف در دندانپزشکی انجام می شود، قالب گیری در مراحل مختلف مثل: تهیه گاردهای متنوع، تری های سفید کننده، نگهدارنده هایی که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، روکش های ایمپلنت، پل های دندانی، ونیرهای کامپوزیت ، دنچرها، مدلهای دقیق، و بقیه موارد مورد استفاده قرار می گیرد. قالب گیری از دهان به صورتی انجام می شود که یک الگوی کامل از شکل فک و دندان ها گرفته شده و برای اهداف ذکر شده کاربرد دارد.


در طی ایجاد یک قالب ، یک مایع خمیر مانند مثل آلژینات در داخل تری های قالب گیری که به صورت U انگلیسی می باشد، و با شکل فک تناسب دارند و کاملا در آن قفل می شوند، ریخته می شود.


آلژینات از دیواره ی سلول های جلبک دریایی تهیه می شود و می توان آلژینات سدیم خام را استخراج کرد. در هنگام قالب گیری دوروش در نظر گرفته می شود:


قالب گیری تری باز:


در این روش ابتدا ایمپرشن کوپینگ را بر روی فیکسچر قرار می دهند، سپس ماده قالب گیری را در اطراف آن تزریق می کنند، پس از آن مواد قالب گیری را در داخل تری قالب گیری می ریزند، در مرحله بعد آن را در داخل دهان قرار داده و تا زمدت زمان مشخصی صبر میکنند، در هنگام قالب گیری بخش بخش کوچکی از ایمپرشن از داخل تری بیرون میزند، بنابراین بدون اینکه تری برداشته شود پیچ ایمپرشن را باز می کنند و آن را به همراه تری از روی دندان ها بر میدارند.


قالب به لابراتوار فرستاده می شود و توسط تکنسین های لابراتوار گچ ریزی انجام می شود و اباتمنت های متناسب بر روی ان قرار داده شده و سپس روکش آماده می شود . روش دیگری که برای ساخت روکش ایمپلت مورد استفاده قرار می گیرد تری بسته می باشد، زمانی استفاده می شود که انتخاب اباتمنت ممکن نباشد در نتیجه توسط ایمپرشن کوپینگ محل اتصال اباتمنت به ایمپلنت دندان بازسازی می شود.