دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید
دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران

دندان پزشکی جدید تهران, دندان پزشکی تهران, بزگترین کلینیک دندان پزشکی تهران, بیمارستان دندان پزشکی نوین جدید

کاربرد cbct در کاشت دندان

cbct کاربرد های فراوانی دارد یکی از  کاربرد های cbct این است که قطر استخوان فک را بررسی می کند و ما می توانیم هنگام کاشت ایمپلنت برای قرار دادن پایه آن  در محل دقیق و درست از اسکن cbct کمک بگیریم.هم چنین میتوان با کمک تکنولوژی تکنولوژی cbct قسمت هایی از استخوان فک را که تحلیل رفته است شناسایی کرد که  به جراح هنگام کاشت ایمپلنت بسیار کمک میکند 

  دندانپزشک از تکنولوژی سی بی سی تی زمانی استفاده می کند که تصمیم به ایجاد تصاویر سه بعدی از دندان، لثه، مسیر عصبی و استخوان در اسکن بکند.

این روش نیاز به آمادگی خاصی ندارد.

سی بی سی تی چیست؟

سی بی سی تی نوع خاصی از دستگاه اشعه ایکس است و زمانی که میزان بزرگی اشعه ایکس به جهت تولید در بخش مورد نظر کافی نیست، مورد استفاده قرار می گیرد.، زیرا میزان قطر تشعشع بسیار بیش تر از اشعه ایکس عادی بخش دندان می باشد، در این نوع از سی تی از نوع خاصی تکنولوژی برای تولید تصاویر سه بعدی از ساختارهایی مثل استخوان، لثه، بخش عصبی استفاده می کند.

اشیا فلزی از جمله جواهرات، عینک، پروتز های دندانی و گیره های مو، ممکن است برروی تصاویر سی تی تاثیر بگذارند، و باید قبل از انجام اسکن حذف شوند.

سی بی سی تی مانند اسکن معمولی نیست، اما تصاویری ایجاد می کند که ممکن است شباهت هایی به تصاویر تولید شده با سی تی داشته باشند.

پرتو اشعه ایکس مخروطی یا سی تی در اطراف بیمار به منظور تولید تعداد زیادی از تصاویر به کار برده می شود.

سی بی سی تی تصاویری از وضعیت استخوان را نشان می دهد، همچنین برای ارزیابی فک، ساختارهای استخوانی صورت، حفره بینی و سینوس ها نیز به کار برده می شود.

کاربردهای سی بی سی تی:

برنامه ریزی برای جراحی دندان های آسیب دیده

تشخیص اختلالات مفصلی

تحلیل فک ، کانال های عصبی، حفره سینوس

محل دقیق ایمپلنت های دندانی و..

داده های سه بعدی در دندانپزشکی ایمپلنت برای تشخیص و برنامه ریزی قبل از کاشت ایمپلنت اهمیت زیادی دارد.

زیرا از طریق سی بی سی تی می توان مقدار قطر استخوان را جهت کاشت دندان با ایمپلنت دندان بررسی کرد و نتیجه گرفت که آیا این قسمت از فک جهت قرارگیری آن مناسب است یا خیر و آیا می تواند حمایت کافی را از ایمپلنت داشته باشد یا خیر.